Verdens o-uke

Verdens orienteringsuke (World Orienteering Week, WOW) arrangeres hvert år, første gang 11. mai 2016 med stor suksess og over 250 000 deltakere i mer enn 80 land.

I 2024 kan Verdens orienteringsuke arrangeres i perioden 18.-26. mai.

Målet med Verdens orienteringsuke er å gi flest mulig barn og unge i hele verden spennende og inspirerende orienteringsopplevelser og å gjøre idretten kjent for flere.

arrangementets hjemmeside og infosiden til Norges Orienteringsforbund finnes nyttig informasjon og maler til fri bruk, for eksempel diplom, stemplingskort og aktuelle logoer.

Norsk Orientering bidrar ved at:

• skoler inviteres til å arrangere enkle aktiviteter – på egenhånd eller i samarbeid med den lokale orienteringsklubben.
  • klubber arrangerer lett tilgjengelige lavterskelaktiviteter på ettermiddagen.

Konseptet går i korthet ut på at:

• deltakerne tilbys enkle og morsomme aktiviteter der ulike typer kart benyttes: nærkart, skolegårdskart eller kart tilpasset ulike leker.
  • det er fokus på lek, læring og mestring – tidtaking er ikke nødvendig.

Last gjerne ned brosjyren «Orientering på 1 2 3«.